Super stretch / Lenigheid

Droom jij van een flexibel lichaam? Met gemak splits, spagaten en backbends kunnen om zo je Paaldans- of Aerial moves er nog mooier uit te laten zien? Helaas is niet iedereen geboren als slangenmens, maar met oefening kun je ver komen. Tijdens de les Super Stretch / Lenigheid ga je daar aan werken. Je krijgt op een veilige manier de juiste technieken aangeleerd voor je splits, spagaten en rugflexibiliteit. De docent begeleidt je zorgvuldig in elke stretch zodat je op een veilige manier je grenzen opzoekt en leniger wordt.

Proefles volgen?

Je kunt altijd vrijblijvend een proefles volgen. Een proefles kost €5,-. Besluit je lid te worden? Dan is de proefles gratis.

Meld je eenvoudig aan via Fitmanager. Tot snel!

Praktische informatie

Voor wie is de les bedoeld?

Voor iedereen die flexibeler wilt worden. Als je leniger bent zien je trucs in de paal of Aerial Hoop er mooier uit en je kan ook meer oefeningen succesvol uitvoeren. Ook als je het niet nodig hebt voor paaldansen of Aerial Hoop, is het goed voor het lichaam om te stretchen. Het houdt je spieren soepel en lang, een fijne tegenhanger voor krachttraining wat je spieren korter maakt.

Hoe ziet de les eruit?

We beginnen de les altijd met een goede warming up die bestaat uit dynamische (korte) stretchoefeningen. Het is belangrijk dat je spieren goed warm zijn voordat je ze statisch (langer) gaat stretchen. De les is twee keer per week. De ene les richten we ons vooral op het onderlichaam (benen, heupen), de andere les meer op bovenlichaam (rug, schouders). We doen verschillende oefeningen, veel in tweetallen om elkaar te motiveren en een partner kan je vaak helpen om net wat verder te komen. De eerste keer stretchen kan een beetje oncomfortabel zijn en ook wat spierpijn geven als je er niet aan gewend bent. Na een aantal lessen raakt je lichaam meer gewend aan stretchen en zal het beter gaan.

Wat moet ik aan?

Kleding die lekker zit en je niet belemmert tijdens je stretches. Je wilt de spieren warm houden tijdens deze les, dus een legging of lange broek met een sporttop en een vestje is aan te raden. Ook is het handig om sokken en/of beenwarmers aan te trekken, zo kan je makkelijker in je stretches glijden.