Aerial Hoop / Lyra

Aerial Hoop / Lyra

Aerial Hoop of Lyra is een sport waarbij je heel je lichaam traint door oefeningen uit te voeren aan een grote hoepel die in de lucht hangt. Je werkt aan je kracht, lenigheid en conditie. Een stuk minder saai dan de sportschool!

Deze vorm van acrobatiek vindt zijn oorsprong in het circus en wordt steeds populairder als sport. Er zijn ontelbaar veel bewegingen die je met de Aerial Hoop kan maken.

Als je nog nooit Aerial Hoop hebt gedaan, is het aan te raden te beginnen met een beginnerscursus. Naarmate je sterker, leniger en beter in de sport wordt, kan je doorstromen naar hogere niveaus. Hier leer je bijvoorbeeld hoger boven de grond oefeningen uit te voeren en ook te werken met een Spinning Hoop (draaiende hoepel).

Verslavend leuk

Aerial Hoop is geen doorsnee sport. Je leert elke week weer nieuwe acrobatische kunsten in de lucht, dit maakt het leuk en telkens weer uitdagend.

Kleine groepen

Een les bestaat uit maximaal 10 deelnemers. Hierdoor is dus altijd ruimte voor veel persoonlijke aandacht en extra uitleg.

Veilig oefenen

De ophangsystemen en materialen voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen. Onder elke hoepel ligt een mat en je staat altijd met twee personen bij een hoepel, waardoor oefenen zo veilig mogelijk is.

Volg een Proefles

Je kunt altijd vrijblijvend een proefles volgen. Een proefles kost €5,-. Besluit je lid te worden? Dan is de proefles gratis.

Meld je eenvoudig aan via Fitmanager. Tot snel!

Proefles volgen

Praktische informatie

Voor wie?

Voor iedereen die deze vorm van acrobatiek graag wil leren en op een leuke manier bezig wilt zijn met sporten. Je hebt geen sportieve of acrobatische achtergrond nodig. De lessen worden aangepast op het niveau van de cursisten zodat iedereen zijn of haar eigen uitdaging heeft.

Hoe ziet de les eruit?

De les begint met een goede warming up. Zo worden de spieren lekker warm en soepel en worden blessures voorkomen. Daarna beginnen we met wat krachtoefeningen in de Hoop. Vervolgens herhalen we de oefeningen van de voorgaande les. Naarmate je sterker en leniger wordt en de technieken steeds meer onder de knie krijgt, ga je deze combineren tot vloeiende bewegingen in de hoop.

Wat moet ik dragen?

Om een hoop zit altijd stoffen tape, hierdoor heb je goede grip op de hoop met kleding aan. Zorg dus dat je bedekkende en sluitende kleding aanhebt, zoals een legging en een t-shirt met lange of korte mouwen. Je kunt op sokken of blote voeten meedoen.