Paaldansen

Paaldansen is een full body workout die verslavend leuk is om te doen. Ideaal voor iedereen die een fit lichaam wilt, maar de sportschool oersaai vindt.

Als je nieuw bent in het paaldansen, raden wij je aan om eerst een beginnerscursus te volgen zodat je de basis onder de knie hebt. Naarmate je sterker en leniger wordt en de technieken beheerst, kan je doorstromen naar hogere niveaus of andere soorten lessen in paaldansen.

Je traint heel je lichaam

Zonder dat je het doorhebt train je op deze manier al je spieren, dit doe je voornamelijk met je eigen lichaamsgewicht. Door middel van verschillende trucs in en rondom de paal werk je aan kracht, lenigheid, conditie en souplesse.

Kleine groepen

Een les bestaat uit maximaal 10 deelnemers. Hierdoor is dus altijd ruimte voor veel persoonlijke aandacht en extra uitleg. Doordat je met 2 personen bij één paal staat help je elkaar ook verder, terwijl je spieren even kunnen herstellen.

Boost je zelfvertrouwen

Mentaal is paaldansen een uitdaging: vaak heb je sinds je kindertijd niet meer ondersteboven gehangen, dus dat is best spannend. Door de sexy moves in de paal voel je je ook nog eens op en top vrouw.

Volg een proefles

Nieuwsgierig geworden naar onze paaldanslessen? Je kunt altijd vrijblijvend een proefles volgen. Een proefles kost €5,-. Besluit je lid te worden? Dan is de proefles gratis.

Praktische informatie

Voor wie zijn de lessen geschikt?

Iedereen kan leren paaldansen, je hoeft niet al heel sportief of lenig te zijn om te beginnen. Integendeel: dat is iets wat je traint tijdens de lessen!

Wij bieden paaldanslessen voor alle niveaus en leeftijden aan. We hebben speciale kinderlessen voor kinderen van 7 tot 12 jaar. Daarna gaat het op niveau en niet op leeftijd, dus van beginners tot gevorderd.

Hoe ziet een les eruit?

We beginnen altijd met een goede opwarming, daarna gaan we oefeningen doen in de paal.

Alle oefeningen worden eerst door de docent voorgedaan en uitgelegd, daarna ga je het onder goede persoonlijke begeleiding oefenen voor je doorgaat met de volgende oefening.

We sluiten de les af met wat stretchoefeningen om de spanning van de spieren te halen en te werken aan onze lenigheid.

Wat voor kleding moet ik aan?

Zorg dat je een korte broek, sportbeha en eventueel een (mouwloze) top aan hebt tijdens de les.

Voor paaldansen is goede grip met je blote huid essentieel, dus het is handig om je benen en armen bloot te houden. Je kunt eventueel een vestje of lange sportbroek meenemen voor de warming-up en cooling down.

Paaldansen doen we op onze blote voeten, sportschoenen hoeven dus niet mee.